
NOTíCIES
|
Últimes notícies

|
 |

|
 |

|
 |


07 / 06 / 2004
Germán Velásquez: «Les patents poden bloquejar el desenvolupament en comptes de potenciar-lo»

El coordinador del Programa d’Acció sobre Medicaments Essencials de l’Organització Mundial de la Salut ha advertit que també a Europa el preu dels medicaments està augmentant per sobre del creixement econòmic dels països i que això es convertirà en un problema futur.
Tore Godal, secretari de l’Aliança Global per a Vacunes i Immunització d’UNICEF ha apuntat que la immunització és una inversió.
Richard M. Scheffler, professor d’Economia de la Salut i Polítiques Públiques de la Universitat de Berkeley ha afirmat que la indústria de medicaments creix més que la resta de les indústries.
Germán Velásquez, coordinador del Programa d’Acció sobre Medicaments Essencials de l’Organització Mundial de la Salut ha declarat en la seva intervenció d’aquesta tarda en el Diàleg «Salut i desenvolupament, els reptes del segle XXI» que les patents dels medicaments poden estar bloquejant el desenvolupament en comptes de potenciar-lo, ja que es tracta d’un monopoli que té preus molt alts».
Ha afegit que en el mercat dels medicaments «en comptes de regles negociades per tothom i en interès de tothom, moltes decisions de l’Organització Mundial del Comerç es prenen a portes tancades i protegeixen interessos especials, un plantejament que ha fet Kofi Annan, secretari general de l’ONU». En referir-se a la situació sanitària a l’Àfrica ha subratllat que tot i que és cert que la no-atenció mèdica a les persones està penada amb la presó, actualment s’està cometent un crim amb un continent sencer i les seves víctimes es poden comptar per milions».
Més endavant ha emfasitzat que és una vergonya que el 99% de les persones que tenen accés als retrovirals visquin en països desenvolupats mentre que el 75% de les persones del planeta viu als països pobres on es ven només el 8% de tots els medicaments del món».
Per la seva part, Tore Godal, secretari de l’Aliança Global per a Vacunes i Immunització, ha afegit que la immunització és una inversió nacional i que és l’inici d’un cercle en el qual es millora la salut, l’economia i l’educació».
Richard M. Scheffler, professor d’Economia de la Salut i Polítiques Públiques de la Universitat de Berkeley, Estats Units, ha informat que «el 2002 el comerç de medicaments va suposar una xifra de venda de 406 bilions: el 41% als Estats Units, el 25% a Europa i l’11% a Japó. Àfrica només accedeix a l’1% dels medicaments», ha sentenciat.
De tota manera ha afirmat que «la indústria de la medicina té molt bona salut, està creixent de forma dramàtica entre dos i cinc vegades més que la resta de les indústries».
|
|
|