|
La vinculació de la societat civil, el suport dels propis governs, l’entrada definitiva dels Estats Units (EUA) al Tribunal Penal Internacional (TPI) i l’acompliment de la Convenció de Ginebra per als presoners de guerra són els elements clau per a un desenvolupament adequat de la justícia internacional.
Aquestes són les principals idees de la roda de premsa que el membre del Tribunal Constitucional de Sud-àfrica i antic fiscal en cap dels tribunals internacionals per a l’antiga Iugoslàvia i Ruanda, Richard Goldstone, ha exposat en la presentació del Diàleg ‘Justícia Internacional’.
Goldstone s’ha mostrat optimista per la implantació definitiva del TPI i el desenvolupament de la justícia internacional sobretot, ha dit, “per la implicació de la societat civil que ha aconseguit que, per exemple, Espanya es retirés d’Iraq, o que a l'Índia el nou govern abolís lleis draconianes contra el terrorisme”, que comportaven detencions arbitràries.
Sobre la pregunta respecte l’elevat cost que suposa el manteniment els tribunals internacionals, el jutge Goldstone ha respost que “el cost d’un dia de bombardeigs a Kosovo equival al manteniment del Tribunal Internacional per a l’antiga Iugoslàvia durant un any”.
 |
|