 © Barcelona 2004 / Museo Barbier-Mueller |
Imprimeix
|
Imatges del cos. El museu interpretat per Robert Wilson

Robert Wilson ens envolta amb les seves escenografies per crear un joc de relacions entre dos temps, una mirada al passat que ens ajudi a entendre el món contemporani.

Quan: Del 03/06/2004 al 31/10/2004
On: A la ciutat > Museu Barbier-Mueller

Visita
|
|
|
 |  |
 |
 |
Presentació |
La creació a partir de la matèria per servir a la vida i a la comprensió de la mort, ha constituït des de sempre una de les preocupacions de la humanitat. Aquesta preocupació ha quedat reflectida en la representació de nombrosos aparells la finalitat dels quals, en totes les cultures antigues, ha estat gairebé sempre la de servir al sagrat, a un sistema de creences, cultes i mites.
En aquesta creació, l’ésser humà ha utilitzat el seu propi cos com a model i llenguatge de referència. Això l’ha conduït a representar-se estilitzant-se els contorns, aïllant-se el rostre per convertir-lo en imatge, deformant-se unes zones corporals determinades i, a més a més, projectant-se en els objectes que l’envolten tant en l’àmbit quotidià com en el de culte.
En l’art precolombí, la diversitat de solucions plàstiques –volumètriques o planes– d’aquestes representacions humanes és molt àmplia, tant en formes com en materials, i amb una més gran o més petita voluntat d’estilització, d’esquematisme o de realisme.
Robert Wilson exposa aquestes representacions dins escenografies creades per a l’ocasió, en les quals l’objecte, lluny del seu context habitual, queda immers en un món d’idees universals. Les figures semblen despertar d’una llarga letargia per dialogar amb l’espectador, que es converteix en un actor més dins l’escena.
L’acurada selecció de les obres de la col·lecció Barbier-Mueller d’Art Precolombí de Barcelona ens permet transitar per més de set mil anys d’història per acostar-nos més a nosaltres mateixos, a la nostra essència, al nostre paisatge.
El muntatge de l’exposició s’estructura en un recorregut per tres ambients, en els quals Wilson crea un impacte visual que submergeix l’espectador en una experiència sensorial de l’espai. El visitant podrà treure les seves conclusions d’aquest diàleg entre l’objecte primitiu i l’espai contemporani creat per Robert Wilson i reflexionar sobre les diferents modalitats de representació, com també sobre les escales físiques i conceptuals de plasmació del cos en l’art.
Enllaços d'interès:
Museu Barbier-Mueller
|
 |
 |
|
|